Volgens de I-navigator is voor bepaling van de bewaartermijn van verlening van grafrechten resultaat 11.1.2 (Selectielijst 2020) van toepassing, met bewaartermijn 1 jaar (na vervallen recht).Naar mijn mening is dit niet juist omdat het in dit zaaktype "toestemming" en "verlof" betreft. Het lijkt er…
Hallo,We zijn bezig met het inrichten van de HRM applicatie You Force, waaronder de archivering van de personeelsdossiers/werkprocessen.Zijn er gemeentes die werken met You Force en hoe hebben zij de archivering van de personeelsdossiers/werkprocessen ingericht? Hebben zij gekoppeld met andere…
Einde gebruik X? Overheden trekken zich terug van X (voorheen Twitter) vanwege verschillende zorgen over het platform. Een belangrijke reden is de gebrekkige bescherming van persoonsgegevens en het gebrek aan transparantie over microtargeting. Daarnaast is er veel kritiek op de verspreiding van…
De gemeente 's-Hertogenbosch stapt over van een zaaksysteem naar een platform, zo hoorden we tijdens de studiemiddag over kwaliteitssystemen afgelopen oktober. Rotterdam neemt langzaam afscheid van hun oude systeem e-Suite, en stapt over naar losse componenten, waaronder het Generiek…
Hulp gezocht: Enquête uit België - best practices E-depotIk deel dit bericht namens onze zuiderburen: Graag pols ik of jullie bereid zouden zijn om onderstaande gebruikersbevraging willen invullen? We posten deze bevraging ook in de KIA – gemeenschap maar helaas krijgen wij voorlopig weinig…
In de meest recente selectielijst 2020 zijn termijnen opgenomen voor logging. Logging-gegevens en de nieuwe gemeentelijke selectielijst - BREED - over de grenzen van informatie…
De verwachte inwerkingtreding van de nieuwe Archiefwet is wederom verschoven (bron). Dit keer naar 1 januari 2026.…
Hoi allen,Bij Tilburg zijn we druk bezig met het opzetten van informatiebeheer in de huidige gebruikte applicaties. Een van de applicaties die we gebruiken is Topdesk. Heeft er iemand ervaring met het archiveren van informatie uit Topdesk en wil dit met ons delen? Weet iemand of Topdesk überhaupt…
Ik ben bezig om een stukje beleid op te stellen voor de elektronische ondertekening van documenten in gemeente Rotterdam. De aanleiding hiertoe is de ambitie van de gemeente om 100% digitaal te werken. Het formele gekrabbel met een balpen op een vel papier is daarbij nog een van de knelpunten die…
Van mijn collega kreeg ik de volgende vragen voorgelegd:Een document is digitaal ondertekend en gearchiveerd.Hoe geldig is deze ondertekening nog bij het verlopen van het certificaat na een x aantal jaren? Moet een leverancier de verstrekte certificaat nog bewaren of moeten wij (de gemeente) dat…