Beste allen,

Er is binnen mijn organisatie besloten om het huidige analoge archief te gaan onderbrengen bij een externe partij. 

Nu ben ik opzoek naar een simpel voorbeeld van een PvE. 

In verlengde hiervan ben ik opzoek naar een calamiteitenplan, maar eigenlijk ben ik niet zeker of ik dit wel moet hebben als het archief toch extern wordt

weggezet.

Groet Gerben

Weergaven: 240

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Goedemorgen Gerben,

Bij deze hoop ik een antwoord te kunnen geven op uw vraag:

De in artikel 21 van de Archiefwet aangehaalde eisen over inrichting van archiefruimten[1] worden in hoofdstuk 4 tot en met 6 van de Archiefregeling verder uitgewerkt[2]. Om te checken of een externe werkruimte en archiefruimte aan die eisen voldoet heeft het Landelijk Overleg Provinciale Archief Inspecteurs (LOPAI) een Checklist archiefruimten opgesteld[3]. Die beantwoordt aan de vraag om eisen waar externe werkruimten en archiefruimten aan moeten voldoen, aangezien je in beide ruimten met archief werkt.

Een calamiteitenplan heeft u zelf niet nodig, dat moet de beheerder van de externe opslagruimte zelf hebben.

Mocht u meer willen weten, dan hoor ik dat graag. Succes.


[1] RvS, ‘Archiefwet 1995 artikel 21’ (4 juni 2020).

[2] Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, ‘Archiefregeling’ (versie 1 januari 2014) https://wetten.overheid.nl/BWBR0027041/2014-01-01 (4 juni 2020).

[3] Landelijk Overleg Provinciaal Archief Inspecteurs, ‘Checklist archiefruimten (2020) (versie 2020) https://www.provincialearchiefinspecties.nl/assets/Downloads/Checkl... (4 juni 2020).

Een andere tip is om na ingebruikname maandelijks rapporten op te vragen van de gemeten temperatuur en luchtvochtigheid. 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden