Zijn er al gemeenten die achter de scanstraat bij een commercieel bedrijf hun postregistraties hebben aanbesteed? Dus dat volgens hun I-navigator inrichting alle in - en uitgaande post in zaken wordt geregistreerd (met ai ?) door een externe partij?
Een concreet voorbeeld van een externe scanpartij ken ik niet, wel dat gemeenten samenwerken en een gezamenlijke postkamer inrichten. Dat is bijvoorbeeld het geval bij ABG-gemeenten.
Het lijkt me best gecompliceerd, vooral in het kader van de AVG, om dit extern uit te besteden.
Afgezien van de kwaliteitseisen zoals metadata en tijdsverlies door transport zijn de volgende aspecten m.i. essentieel om een dergelijke uitbesteding te doen slagen;
- Uitwerking Wembv, wie stuurt de ontvangstbevestiging ?
- Instructies welke post niet te openen zoals Koninklijke onderscheidingen, aanbestedingen
-Kennis interne organisatie
- Instructies welke post niet te registreren zoals tijdschriften
- Verwerkersovereenkomst, datalekken
- Dossieropbouw gaat mogelijk verloren, een document wordt een zaak?