Veel medewerkers van gemeenten worstelen met de vraag hoe een verbeterplan op te stellen op grond van een KPI-verslag of voortgangsrapportage Archiefwet. Landelijk bestaat niet echt een format en iedere provinciale IBT heeft weer eigen kaders en richtlijnen. Wat het opstellen van een verbeterplan ook bemoeilijkt is, is dat het werkterrein sterk is uitgebreid. Vraagstukken zoals privacy en informatiebeveiliging hebben sterke raakvlakken met de Archiefwet en wat te denken van hoofdstuk 6 de Wet open overheid. 

Een verbeterplan viel me afgelopen tijd op, die van de gemeente Oisterwijk. 1 (raadsinformatie.nl)

Oisterwijk onderscheidt drie hoofdthema's op basis van het KPI-verslag: 
1. Digitale transformatie
Medewerkers behoeven begeleiding en training voor de digitale transformatie, waardoor zij in staat zijn om optimaal gebruik te maken van de digitale werkplek. Aanvullend blijven er ontwikkelingen op het gebied van digitaal werken, wat ook aanpassing vraagt vanuit de organisatie om mee te kunnen gaan in deze veranderingen.
2. Informatie bewustzijn
Informatie bewustzijn omvat het belang van accuraat informatiebeheer en datakwaliteit. Het is belangrijk om het informatie bewustzijn onder medewerkers te vergroten ten behoeve van juiste registratie, vindbaarheid en duurzame opslag.
3. Informatiebeheerplan
Uit meerdere aandachtsgebieden komt naar voren dat er een sterke behoefte is aan een informatiebeheerplan, waarin alle afspraken, verantwoordelijkheden en richtlijnen overzichtelijk en compleet worden weergegeven.

Heel concreet wordt aangegeven hoe en wanneer verbeteringen worden gerealiseerd. Heb je inspiratie nodig, doe er je voordeel mee. 1 (raadsinformatie.nl)

Weergaven: 409

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Dank voor het delen! 

Graag gedaan, dit is het bijbehorende KPI-verslag: 1 (raadsinformatie.nl)

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden