Relaties Werkprocessen/archiefbescheiden en informatiesystemen in de I-navigator

Beste iedereen,

Gemeente Berkelland maakt sinds 2014 gebruik van de I-navigator.
We hebben ons zaaksysteem volgens de werkprocessen van het
model-DSP ingericht.

Omdat digitaal archief in meer informatiesystemen dan alleen ons
zaaksysteem zit, willen we dit via de I-navigator inzichtelijk maken.
We willen de komende tijd daarom benutten om in de I-navigator
de relatie tussen informatiesystemen en werkprocessen vast te leggen.
We denken hierbij verder dan alleen informatiesystemen waar
archiefbescheiden inzitten en overwegen ook informatiesystemen/vakapplicaties
met (enkel) gegevens aan de werkprocessen relateren. 

Welke gemeente heeft hier ervaring mee en kan ons hier een keer wat over vertellen?

Weergaven: 360

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Goede vraag. Belangrijk aandachtspunt bij het gebruik van de i-Navigator is of je de taakspecifieke applicaties (WABO, personeel, Sociale Zaken, gemeenteraad) wel of niet koppelt aan het DMS/Zaaksysteem. 

Beste Martie,

Ik zie dat jij nog geen reacties hebt gehad maar ik zou eens bij de gemeente Zeist informeren.

De ADI is Jozef Jan vonhof en die kan jou vertellen hoe ver ze daar mee zijn gevorderd.

Als ik mij niet vergis heeft de gemeente Almere ook al zo'n exercitie gedaan.

Succes!

Hallo Martie,

je kan de vraag ook aan ons sturen (info@vhic.nl). Mijn collega heeft een voerzicht van klanten die ermee bezig zijn/waren. We hebben gemeenten die het zelf doen, maar de meeste klanten zijn bezig om de i-Navigator in te zetten als Informatieoverzicht (informatiehuishouding), als AVG-verwerkingsregister, als WPG-verwerkingsregister en eventueel als koppeling richting het zaaksysteem. Veel klanten laten ons dat doen via een maatwerktraject, maar als je het zelf wilt doen, kunnen we je ook op weg helpen met wat simpel advies.

De relatie tussen proces en een informatiesysteem leggen is vrij simpel maar je wilt misschien meer.

Hallo Kees-Jan,

Bedankt voor je reactie. Deze vraag heb ik inderdaad enkele weken geleden naar info@vhic.nl gemaild.
Ik begreep dat de vraag vanwege vakantie even zou blijven liggen en heb gisteren
een herinnering gemaild.

Kees-Jan Vermeulen zei:

Hallo Martie,

je kan de vraag ook aan ons sturen (info@vhic.nl). Mijn collega heeft een voerzicht van klanten die ermee bezig zijn/waren. We hebben gemeenten die het zelf doen, maar de meeste klanten zijn bezig om de i-Navigator in te zetten als Informatieoverzicht (informatiehuishouding), als AVG-verwerkingsregister, als WPG-verwerkingsregister en eventueel als koppeling richting het zaaksysteem. Veel klanten laten ons dat doen via een maatwerktraject, maar als je het zelf wilt doen, kunnen we je ook op weg helpen met wat simpel advies.

De relatie tussen proces en een informatiesysteem leggen is vrij simpel maar je wilt misschien meer.


Bedankt voor je snelle reactie en advies! Daar gaan we wat mee doen.



Erik Huurman zei:

Beste Martie,

Ik zie dat jij nog geen reacties hebt gehad maar ik zou eens bij de gemeente Zeist informeren.

De ADI is Jozef Jan vonhof en die kan jou vertellen hoe ver ze daar mee zijn gevorderd.

Als ik mij niet vergis heeft de gemeente Almere ook al zo'n exercitie gedaan.

Succes!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden