NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Goedenmiddag,
De gemeente waarbij ik werkzaam ben wil overgaan naar een volledig digitale organisatie. Handboek vervanging is hiervoor goedgekeurd.
Nu krijg ik van een collega de vraag hoe we omgaan met papieren exemplaren van bijvoorbeeld bestemmingsplannen of wijzigingsplannen.
Het Bro 2012 geeft aan:
“1. Een visie, plan, besluit en verordening als bedoeld
in artikel 1.2.1, eerste lid, in voorkomend geval met de
daarbij behorende toelichting of onderbouwing, worden
elektronisch vastgesteld. Van een zodanig elektronisch
document wordt tevens een papieren versie gemaakt"
Ik ben benieuwd hoe andere gemeenten hiermee omgaan?
Wordt ondanks de toepassing van vervanging, tóch een fysiek exemplaar aangemaakt? Hoe archiveer je dit dan?
Benieuwd naar jullie reacties hierop.
Tags:
Hallo Yvonne,
Bedankt voor je reactie.
Wat ik niet snap is dat de Bro een papieren versie vereist. Dit is omgekeerde vervanging? Kun je zomaar deze regel negeren en géén papieren exemplaar maken?
Wij zijn aan het kijken of Dezta Archiveren van Roxit een passende oplossing is voor het archiveren van digitale bestemmingsplannen. Het "fysieke" exemplaar wordt al enige tijd als PDF in ons zaaksysteem opgeslagen.
@Dianne, dat begrijp ik ook niet, misschien veroruderde tekst. Roxit lijkt inderdaad als enige leverancier hier een oplossing voor te hebben gevonden. Een van de gemeenten, die bij dit ontwikkelingstraject is betrokken, is de gemeente Eindhoven.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door