NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
In ons DMS komen minimaal twee versies van een document voor: het gescande document en het originele Word document. Maar vaak ook veel meer versies van het Word document, soms wel 20.
Mijn vraag is: Moeten alle voorgaande versies ook worden overgebracht naar het e-depot?
Tags:
Hallo Marc,
Ik weet niet of een e-Depot applicatie kan kiezen tussen verschillende versie van documenten, wellicht alleen tussen het archiefdocument en het native document?
Ik zou alleen het archiefdocument in het e-Depot zetten, je hebt immers in je eigen applicatie de verschillende versies nog steeds voor handen.
Waarom zou je dat willen? en
Van wie zou dat moeten?
Waarom zou je dat willen? en
Van wie zou dat moeten?
Hallo Marc,
Ik weet niet of een e-Depot applicatie kan kiezen tussen verschillende versie van documenten, wellicht alleen tussen het archiefdocument en het native document?
Ik zou alleen het archiefdocument in het e-Depot zetten, je hebt immers in je eigen applicatie de verschillende versies nog steeds voor handen.
Hoi Marc,
Ik denk dat een archiefexemplaar voldoende is. Het gaat uiteindelijk om het definitieve exemplaar.
Versiebeheer is leuk voor de behandelaar van de zaak, je kan eventueel teruggrijpen op vorige versies.
Daarnaast maak je het jezelf moeilijker met die voorgaande versies, je wilt namelijk duurzame bestanden in het e-depot zetten. Wil je de Word-bestanden nog in kunnen zien, dan zal je dus de Word-versie waarmee deze bestanden gemaakt zijn draaiende moeten houden. Lijkt mij een ongewenst situatie.
Mike Groels zei:Waarom zou je dat willen? en
Van wie zou dat moeten?
Ik vind het zelf niet wenselijk, maar als je jezelf de volgende twee vragen stelt moet het misschien wel:
1. Zijn het archiefbescheiden in de zin van de archiefwet
2.Komen ze op grond van de geldende selectielijst voor permanente bewaring in aanmerking
Als het antwoord ja is op beide vragen, moeten de archiefbescheiden worden overgebracht.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door