Digitale dienstverlening aan de klant is een hot item binnen de overheid. Hoe gaan we echter om met de informatie die door de klant via digitale weg aan de overheidsinstellingen wordt aangeleverd? Een voorbeeld ter illustratie: de klant vraagt via een websiteapplicatie studiefinanciering aan. Op het eindscherm van deze applicatie krijgt de klant zijn ingevulde gegevens te zien. De klant accordeert en de gegevens komen via een "string" bij overheidsorgaan binnen en de gegevens worden automatisch (zonder menselijke tussenkomst) in het desbetreffend informatiesysteem verwerkt en ook de beschikking wordt via het systeem gegenereerd en naar de klant verzonden. Wat moet er nu van de klant bewaard worden?
Sowieso de gegevens in het informatiesysteem, maar ook de "strings"? Deze zijn immers gelijk aan de gegevens die in het systeem staan en immers wat in systeem staat is rechtstreeks door de klant zelf in systeem geplaatst dmv "strings". Systeem is brondocument?! Graag jullie reactie.
Tags:
-
▶ Hierop reageren