NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
De gebruikers van ons DMS waarderen het met een 5. Dit zget misschien iets over het DMS, maar het zou ook kunnen liggen aan andere factoren zoals inrichting of kennis van de applicatie.
Ik ben benieuwd hoe tevreden gebruikers van andere gemeenten over hun DMS zijn, met name die het waarderen met een goed rapportcijfer.
Tags:
@Mark, ik denk dat hier inderdaad een punt van zorg ligt. Tijdens de studiedag bij het waterschap Brabantse Delta werd verteld dat er naar gebruikers is geluisterd. Voor een behoorlijk bedrag is CORSA door BCT aangepast op de wensen van Brabantse Delta. Of dit verder wordt uitgerold, is niet bekend.
Zie ook deze link
Ik sluit mij geheel aan op de ervaringen van Jean-Luc. Wij hebben een ander DMS/Zaaksysteem (Verseon) en ook ik heb de ervaring dat de volgende factoren meespelen in een negatieve ervaring:
Wat ik daaraan wil toevoegen is dat oorzaak en gevolg vaak in de systemen wordt gezocht. Ik denk omdat systemen vaak zichtbaar zijn; je kunt er letterlijk naar wijzen. Oorzaak en/of gevolg kunnen echter ook in het proces, de mensen of de organisatiestructuur zitten. Bijvoorbeeld: complexe, rommelige processen leiden tot complexe, rommelige verwachtingen op het systeem. Gebruikers, die al jarenlang zo werken, verwachten dat het systeem dat proces moet kunnen ondersteunen. Misschien is het echter effectiever om het proces eens aan te pakken. Maar... staan ze daar open voor?
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door