Eén van de manieren om in te spelen is door zoveel mogelijk digitaal te werken, dit speel in op het aspect van tijds-en plaatsonafhankelijk werken. Daarnaast is een proactieve houding ook belangrijk, dit speelt oa in op het HNW aspect van kennis delen.

 

Wat is jullie visie op hoe DIV nog meer kan inspelen op het kennis delen binnen een organisatie? Denk aan diensten of producten beschikbaar stellen (social media misschien?) en naar voren brengen binnen de organisatie.

Weergaven: 374

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Marik, in Den Bosch zijn wij bezig met een reorganisatie van DIV en dus is deze vraag ook al voorbij gekomen. Ik heb dit vraagstuk online met vakgenoten besproken en heb er wat oude discussies op BREED op nageslagen. Ja, daar zaten wel wat leuke dingetjes tussen om over na te denken.

 

We hebben deze vraag ook intern op de afdeling besproken. Ook werd er uiteraard informeel gebabbeld met onze vrienden bij de afdeling ICT en her en der een projectleider. Ook daar kwamen wel wat aandachtspuntjes naar voren.

 

In grote lijnen hoorde ik echter weinig nieuws.

 

Ondertussen is mijn leidinggevende gaan praten met afdelingshoofden en controllers; onze "klanten". Ik dacht van te voren dat daar wel uit zou komen dat ze minder gezeik, snellere service zouden willen. Ik had het mis. Er is juist behoefte aan meer zekerheid en duidelijke kaders. Zij willen weten of ze voldoen aan wet- en regelgeving en interne kaders (compliancy). Zo heeft de Bossche manager genoeg ambtenaren 2.0  om zich heen hangen die vertellen over de kansen en mogelijkheden, maar is hij ook op zoek naar iemand die hem uitlegt wat de risico's zijn en hoe hij op een verantwoorde wijze met deze nieuwe ontwikkelingen kan omgaan.

 

Mijn advies aan jou is dus: bespreek met je "klanten" wat zij nodig hebben en van jou verwachten. Ik kan je alleen vertellen wat míjn "klanten" willen. Dat geldt voor iedereen hier.

 

P.S. Hier op BREED heb ik regelmatig de Archiefwet en verschillende daarop aansluitende evaluatietools gebagatelliseerd. Nu blijkt dat mijn klanten hier juist om vragen. O, de ironie... ;-)

@Marco, wat een openbaring en dat op de zondagochtend !!!

:-)

Vooral die P.S. zal ik onthouden Marco (al is de rest van je reactie ook heel waardevol hoor) ;-)

Alweer een aantal jaren geleden gebruikten we bij een kleine gemeente waar ik werkte een vorm van MSN. Hiermee kon je automatisch zien of iemand ingelogd (en dus bereikbaar) was, en het gebruik van een chat-functie zorgde ervoor dat korte berichtjes niet over de telefoon hoefden op momenten dat het mensen niet uitkwam. Maar die naderhand wel nog even opgezocht en nagelopen konden worden. Scheelde een hoop werk. Weet alleen niet meer hoe de opslag van die berichtjes geregeld was ;-)...

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden