Wie van jullie heeft ervaring met het houden van een imago-onderzoek m.b.t. DIV binnen zijn/haar organisatie? Ik ben van plan  op korte termijn een dergelijk onderzoek te houden en ben op zoek naar geschikte vragen voor het houden van interviews. Alle voorbeelden/tips zijn welkom!

Weergaven: 480

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Jeroen Jonkers, nu werkzaam bij Digital Display, heeft rond 2001 in het OD wat artikelen rondom het imago van DIV geschreven. Misschien kan je eens naar zijn ervaringen vragen ?

Wij zijn bezig met een Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) voor onze hele afdeling dus ook andere taakvelden dan DIV. Omdat we binnen DIV bezig zijn met een groot veranderingstraject, hebben we de vragen m.b.t. dit taakveld heel beperkt gehouden. Zo beperkt dat deze alleen gaan over archief en de dienstverlening m.b.t. het archief. Het KTO wordt begeleid door TNS/NIPO en wordt gegoten in de vorm van stellingen. Het is niet precies hetzelfde als een imago onderzoek maar je krijgt op deze manier wel een beeld van o.a. de waardering van je dienstverlening. Bijgaand de stellingen die wij gaan onderzoeken in onze organisatie:

 

Archief

De volgende vragen hebben betrekking op het opvragen van dossiers en het ter archivering aanbieden van afgehandelde stukken bij het taakveld Documentaire Informatievoorziening.

  1. De richtlijnen voor het opvragen van dossiers zijn mij bekend
  2. Het is mij bekend dat ik gebruik kan maken van de Selfservicedesk voor het opvragen van dossiers
  3. Ik word snel geholpen wanneer ik een dossier opvraag
  4. De medewerkers houden mij op de hoogte van de voortgang van mijn dossieropvraag
  5. De richtlijnen voor het ter archivering aanbieden van stukken zijn mij bekend
  6. Ter archivering aangeboden stukken worden snel opgeborgen in een dossier
  7. De medewerkers zijn behulpzaam

Succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hallo Marijke,

 

Bedankt voor je antwoord. Een KTO is inderdaad niet hetzelfde, maar de waardering die je van je medewerkers krijgt zegt natuurlijk ook iets over je reputatie en het bekend zijn met procedures e.d. van DIV geeft ook een beeld van je naamsbekendheid. Ik heb al wel wat vragen geformuleerd, maar alle ideëen zijn natuurlijk van harte welkom. Ik heb wel gemerkt  dat een imago lastiger is te onderzoeken dan de klanttevredenheid. Ons team Post en Archief staat echter ook voor een verandertraject, van analoog naar digitaal, dus nu is wel het moment om een imago-onderzoek uit te voeren.

Marijke de Vreede zei:

Wij zijn bezig met een Klanttevredenheidsonderzoek (KTO) voor onze hele afdeling dus ook andere taakvelden dan DIV. Omdat we binnen DIV bezig zijn met een groot veranderingstraject, hebben we de vragen m.b.t. dit taakveld heel beperkt gehouden. Zo beperkt dat deze alleen gaan over archief en de dienstverlening m.b.t. het archief. Het KTO wordt begeleid door TNS/NIPO en wordt gegoten in de vorm van stellingen. Het is niet precies hetzelfde als een imago onderzoek maar je krijgt op deze manier wel een beeld van o.a. de waardering van je dienstverlening. Bijgaand de stellingen die wij gaan onderzoeken in onze organisatie:

 

Archief

De volgende vragen hebben betrekking op het opvragen van dossiers en het ter archivering aanbieden van afgehandelde stukken bij het taakveld Documentaire Informatievoorziening.

  1. De richtlijnen voor het opvragen van dossiers zijn mij bekend
  2. Het is mij bekend dat ik gebruik kan maken van de Selfservicedesk voor het opvragen van dossiers
  3. Ik word snel geholpen wanneer ik een dossier opvraag
  4. De medewerkers houden mij op de hoogte van de voortgang van mijn dossieropvraag
  5. De richtlijnen voor het ter archivering aanbieden van stukken zijn mij bekend
  6. Ter archivering aangeboden stukken worden snel opgeborgen in een dossier
  7. De medewerkers zijn behulpzaam

Succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden