We kennen allemaal wel ondernemers die op dit moment ten tijde van COVID-19 crisis in zwaar weer verkeren. Daarom is het belangrijk dat we in deze tijd op een pragmatische manier omgaan met besluitvormingsprocessen rondom regelingen zodat deze snel kunnen worden toegekend. Dus ook enige pragmatische benadering rondom de automatisering van deze processen is belangrijk.

Op dit moment is er een mooi voorbeeld van een dergelijke aanpak rondom TOZO. Om alle aanvragen in deze roerige tijd te kunnen verwerken werd al snel duidelijk dat er een te kort zou ontstaan aan mensen handen.

Daarom hebben wij een gemeente geholpen om dit proces te robotiseren waardoor de aanvragen vele male sneller afgehandeld kunnen worden. In een aantal dagen tijd is het onderstaande proces gerealiseerd en gekoppeld aan de Suite Sociaal Domein van Centric. De geel gearceerde vakken worden door een robotproces afgehandeld.

Deze info wilde ik graag met jullie delen omdat we misschien op andere plaatsen deze oplossingen kunnen hergebruiken om de TOZO regeling voor de in nood zijnde ondernemers snel te kunnen behandelen en belangrijker nog toe te kennen.

Meer informatie over TOZO:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelg...

Meer informatie over robotisering:

https://bmconsultants.com/laat-een-software-robot-het-werk-doen-met...

Weergaven: 412

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

En hier misschien nog een interessante link naar het onderwerp. Deze stond in een nieuwsbrief van Binnenlandsbestuur.

"Gemeenten zetten softwarerobots in" - 

https://content5-tc.ternairsoftware.com/viewer?tid=TIDP325622X0492B...

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden