Voor het VNG DTOO project publiceren zijn we als werkgroep bezig met het in kaart brengen van de minimum vereisten voor het inrichten van full data search. We zijn daarom op zoek naar organisaties die hier over nagedacht hebben en bevindingen willen delen.

Het gaat om de vraag aan welke eisen moet een organisatie minimaal voldoen om full data search te kunnen toepassen, bijvoorbeeld kwaliteitseisen als toepassen OCR, maar ook beheersen toegankelijkheid door inrichten autorisaties in de active directory. Wat zijn daarbij de do's en don'ts?

Weergaven: 164

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mijn advies is, maak eerst een analyse hoe de informatiehuishouding is ingericht. Er zijn gestructureerde processen in zaaksystemen en ongestructureerde in e-mails, netwerkschijven en dat loopt ook nog door elkaar heen. Veel gemeenten kopen My-Lex in, praat eens met die firma, want blijkbaar bieden zij concrete oplossingen.

 

Bedankt voor de tip, Yvonne. We hebben recent contact gehad met MyLex, dus zal hen deze vraag ook eens voorleggen.

Misschien moest je ook eens contact zoeken met Ivo Hendriks van VNG Realisatie, ook lid van BREED, VNG Realisatie denkt na over architectuur in het kader van digitale duurzaamheid. Architectuur en archivering zijn met elkaar verbonden. Het kan aan mij liggen maar volgens mij is het prioriteit om beide taakvelden met elkaar te verbinden en niet meer als losse entiteiten te beschouwen. Dat geldt overigens ook voor andere taakvelden: informatiebeveiliging en AVG.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden