Wie weet wat de bewaartermijn is van digitale (zakelijke) agenda's van bestuurders en ambtenaren en heeft ervaring in de opslag, het beheer en openbaarheid van deze digitale agenda's?
@Bernard, onze dialoog gata geheel bezijden de discussie, ook het metadatamodel van het draaiboekje is geheel gebaseerd op dat van het Rijk. Dialoog is in deze wezenlijk, ook niet het wij en zij denken.
Deze vallen meer onder de categorie 2.10 “Hulpadministraties” (Selectielijst 1996) of 19.1.2 “Agenda bestuurder” (Selectielijst 2017) met de bewaartermijn 7 jaar.
* Burgerlijk Wetboek Boek 2
Artikel 10, lid 3.
“Het bestuur is verplicht de in de leden 1 en 2 bedoelde boeken, bescheiden en andere gegevensdragers gedurende zeven jaren te bewaren.”
Volgens mij staat het iedere gemeente vrij om sleutelfiguren in de organisatie aan te wijzen waarvan de agenda's (en ook de mailbox) blijvend worden bewaard. Dit zou ter goedkeuring aan het SIO voorgelegd dienen te worden. Veel voorkomende sleutelfiguren zijn de burgemeester en de wethouders.
Ken je trouwens de handreiking e-mailarchivering van het Rijk? Dit kan ook toegepast worden op de agenda's in Outlook, Groupwise, Lotus etc.