Gebruikers van zaaksystemen die zelf zaken kunnen aanmaken vinden het vaak lastig o het juiste zaaktype te kiezen. De naam + toelichting in iNavigator zijn voor DIV-ers leesbaar maar voor een leek onduidelijk. Heeft iemand een goed leesbare toelichting voor het gebruik van zaaktypen.

Weergaven: 483

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Grappig. Ik vraag me af of het aan de naam + toelichting ligt of aan de andere manier van werken waar 'iemand' voor heeft gekozen. Die 'iemand' is te vaak niet degene die geacht wordt met het systeem te werken. 
De invoering van zaakgericht werken (of archiveren) heeft invloed op iedereen die met het (zaak)systeem moet gaan werken. Dat betekent dat deze mensen ook opgeleid moeten worden in de andere manier van werken. Is dit gebeurd? Is de manier van werken breed omarmd of (nog) niet?
Ook voor DIV-ers is het een andere manier van werken en lang niet altijd duidelijk, is mijn ervaring.

werkproces is een ander woord voor zaaktype. 
Wat actueler taalgebruik: goed idee! Ik stel voor om dat voor te leggen bij de helpdesk.

Als problemen niet groter zijn dan dit, dan gaat het best goed komen, denk ik :-)

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden