Bij de ZBO waar ik werk hebben we geen DIV afdeling. De medewerkers zijn zelf verantwoordelijk voor het correct opslaan van hun documenten. De archivering wordt opgebouwd rond een kwaliteitssysteem en mijn functie wordt ook aangepast.

Mijn taken zijn duidelijk, in het kort:

  • Onderhoud kwaliteitssysteem en bijbehorende documenten.
  • Het houden van audits en rapporteren n.a.v. de audits.
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren.
  • Vernietiging en overdracht aan archiefbewaarplaats.

Nu worstelen wij met de naam van de functie. Bij P&O willen ze graag een naam die duidelijk is in de markt voor als ze een vacature plaatsen. Ik heb eens gestruind bij vacatures, maar het meeste wat ik tegen kom zijn functies waarbij de kwaliteitszorg wordt gecombineerd met toch nog wel veel operationeel niveau

Een medewerker kwaliteit hebben wij al in het functiehuis: Die gaat over de kwaliteit van onze primaire processen.

De informatiemanager werkt op strategisch niveau. Daar ga ik in de toekomst mee samenwerken.

Mijn functie komt meer op tactisch niveau met een kleine uitwijk naar operationeel.

Wat is bij andere organisaties een reguliere naam voor dit soort functies?

Weergaven: 850

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Medewerker kwaliteitszorg informatievoorziening ?

adviseur informatiemanagement?

Zie de functie net voorbij komen, kwaliteitsadviseur..

recordmanager?

Bedankt voor de input. Op zich een eenvoudig probleem, maar wij bleven in dezelfde cirkel ronddraaien.

Dag Cora,

In mijn organisatie heb ik bijna alle taken die jij opnoemt:

Mijn taken zijn duidelijk, in het kort:

  • Onderhoud kwaliteitssysteem en bijbehorende documenten.
  • Het houden van audits en rapporteren n.a.v. de audits.
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren.
  • Vernietiging en overdracht aan archiefbewaarplaats.

alleen het laatste punt valt niet onder mijn verantwoordelijkheid, maar die van coördinator selectie en vernietiging.

Mijn functie: kwaliteitsadviseur.

Hele interessante discussie Cora!

Ook binnen onze DIV afdeling (nu nog maar uit 1,2 FTE) verschuiven de taken.

Wij zitten namelijk in dezelfde cirkel rond te draaien :)

Ben benieuwd waar jullie op uitkomen.

Wat wij in ieder geval niet willen:

- recordmanager (dit is een zo niets zeggende titel! Stel je voor je bent op een verjaardag en je verteld wat jij doet in je werk. 9 van de 10 keer zal je dan alsnog moeten uitleggen wat je doet).

- Kwaliteitsmedewerker/-adviseur (Deels willen we toch misschien wel wat met kwaliteit, anderzijds zijn we ook bang dat medewerkers de verkeerde indruk krijgen bij deze benaming).

- Informatie adviseur/ documentaire ... nog iets (zowel een titel met informatie als met documentair erin zijn ook niks zeggend...)

Lastig lastig!!!

Dank je wel. De tactiek die wij gaan volgen is de verschillende namen op volgorde van onze voorkeur zetten en dan kan daar uit worden gekozen.

Helaas komt er een organisatieverandering waardoor mijn functie niet tussendoor wordt gewijzigd, maar met het hele traject mee moet. Wat het definitief wordt blijft hierdoor nog een tijd onzeker.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden