Workshop – Verplicht digitaal toegankelijk: hoe doe je dat met documenten

Sinds 1 juli van dit jaar is het tijdelijk besluit toegankelijkheid digitale overheid van kracht. Alle informatie die de overheid online aanbiedt moet ook voor mensen met een functiebeperking toegankelijk worden. De overheid publiceert veel documenten online, meer dan 98% in PDF. Welke regels gelden hiervoor precies? En hoe maak je die toegankelijk? Of zijn er andere oplossingen?

Dit en meer zal besproken worden tijdens de workshop Verplicht digitaal toegankelijk: hoe doe je dat met documenten? op donderdag 22 november van 12.30 – 16.45 (inloop met lunch en aansluitend borrel) in de Platform 1 zaal bij Seats2Meet Utrecht Centraal Station.

Aanmelden en contact

Aanmelden voor deze workshop kan via info@forumstandaardisatie.nl. Heeft u vragen? Neem dan contact met Han Zuidweg via info@forumstandaardisatie.nl of bel 06-461184426. Vermeld bij aanmelding of u gebruik wilt maken van de lunch en/of de borrel.

Meer informatie

Meer informatie over deze workshop vindt u op de forumstandaardisatie.nl.

Locatie

Seats2Meet
Moreelsepark 65
Utrecht

Weergaven: 213

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

Reactie van Jolanda de Jong op 17 November 2018 op 11.26

De website DigiToegankelijk van Logius gaat ook over dit onderwerp, met onder meer:

- info over de toegankelijkheidsverklaring op de website;

- eenvoudige uitleg van de toegankelijkheidseisen;

- een stappenplan voor een toegankelijke website.

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden