NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Wie heeft er inmiddels ervaring met i-Navigator 3.0?
Wij gebruiken nu nog 2.5.0.60 maar willen ons graag oriënteren op deze nieuwe release:
hoe werkt dit nu in de praktijk?
Hierbij de releasenotes: Releasenotes%20i-Navigator%20versie%203.0.pdf
Samengevat:
i-Navigator 3.0 is een complete herimplementatie van de i-Navigator ten opzichte
van i-Navigator 2.*. Naast een groot aantal wijzigingen 'onder de motorkap' en in
de 'look and feel' van het is er een groot aantal kleine verbeteringen worden
doorgevoerd die de toepasbaarheid en de gebruiksvriendelijkheid van het systeem
vergroten. Daarnaast is een tweetal 'grote' uitbreidingen doorgevoerd: de
mogelijkheid om een product- en dienstencatalogus (PDC) te integreren en te
beheren vanuit de i-Navigator en het beschikbaar komen van de volledige (King)
ZTC 2.0 functionaliteit.
groet, Patricia
Opmerking
Ik heb inmiddels een beter beeld van hoe dit dan zou moeten werken mbt Corsa. Om optimaal gebruik te maken van de functionaliteit van status- en resultaattypen is ook de module Corsa Zaak nodig.
I-Navigator is voor ons een beheerinstrument. Wij willen zoveel mogelijk het beheer van onze informatie op een centrale plek houden. In dit geval I-Navigator. Ook wij hebben een demo van Engage gehad en waren hier zeer enthousiast over. Ik zie het gebruik van Engage vooral als middel om op een snelle manier je processen in beeld te brengen en gevolgen door b.v. wijzigen m.b.t. een proces op een snelle manier in beeld te brengen. Het beheer willen we in I-Navigator houden. Een export van het processchema uit Engage zal worden geïmporteerd in I-Navigator bij het betreffende proces. Op die manier willen we het beheer in één applicatie houden.
De rol van de I-navigator is die waar hij voor bedoeld is; basis voor de documenthuishouding door koppeling van o.a. status- en resultaattypen aan je zaaktypes (lees processen). De zaken worden uiteindelijk op basis van de gegevens in het DSP bewaard cq vernietigd.
Worden deze resultaattypen en statustypen dan alleen gekopieerd naar, in jullie geval, COSA bij de registratie van de zaak? ik vraag me af wat de rol van i-navigator is, nadat deze eenmaal is ingericht.
Wij maken gebruik van de statustypen en resultaattypen in combinatie met Alfresco. In het proces van onze documentroutering (COSA) zitten stappen die bepalend zijn voor het aangeven van een volgende status die wordt vermeld in je PIP. Ook de resultaattypen zijn procesafhankelijk en aan het eind te kiezen door de behandelaar.
Bedankt voor jullie reactie. Ik vraag me af hoe dat in de praktijk werkt met Statustypen en Resultaattypen, met name in combinatie met Corsa. Maken jullie gebruik van die functionaliteit?
Wij hebben bij de gemeente Alkmaar inmiddels een paar maanden ervaring met de nieuwe I-Navigator 3.0. Ik vind het een verbetering t.o.v. de oude versie. Met name de integratie van de fieldbuilder in de I-Navigator werkt erg prettig. Hierdoor heb je meer inzicht in de opbouw en de structuur van het DSP en zijn mutaties makkelijker aan te brengen. We hebben geen ervaring met de koppeling met de PDC, omdat we deze niet hebben. De toevoeging van rollen, betrokkenen e.d. kun je inderdaad niet kwijt. We hebben echter deze week een demo gehad van Engage. Waarin je processen op een gebruiksvriendelijke manier kunt visualiseren, beheren en er allerlei documentatie, rollen, instructies, doorlooptijden etc aan kunt hangen (eenvoudiger dan bijv. VISIO). Ik zie het DSP als een ondersteuning van je documentbeheer/zaakgegevens voortkomend uit de processen. Het beheer van de processen moet je dan wellicht ergens anders onderbrengen.
Wij werken al een tijdje met I-Navigator 3.0 We zijn momenteel bezig om de eerste werkprocessen in de I-Navigator te voorzien van de ZTC 2.0 gegevens die volgens het sjabloon van KING gebruikt moeten worden. Helaas kunnen we niet alle gegevens in de I-Navigator kwijt. Voorbeeld hiervan zijn o.a. "ROLLEN en BETROKKENEN", "ZAAKOBJECTEN" en "EIGENSCHAPPEN".
Wij willen de DSP en ZTC gegevens in één programma beheren, maar dat is dus helaas nog niet mogelijk. Deze gegevens moeten nu dus nog elders worden vastgelegd.
Verder is onze DMS leverancier in gesprek met VHIC over een koppeling van hun nieuwe Zaaktypen.nl editor en de I-Navigator. Zodat niet alleen de DSP gegevens maar ook de ZTC 2.0 gegevens inclusief statustypen, checklistitems enz geïmporteeerd kunnen worden in ons DMS. Als applicatiebeheerder hoef ik dan niet meer in ons DMS de workflows te bouwen, rollen eraan te koppelen enz. Dat gebeurt dan automatisch.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door
Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie