Vanaf 2017 moeten de dienstverleningsprocessen van de overheid digitaal verlopen. Op 14 december werd een voortgangsrapportage gestuurd aan de Tweede Kamer.

Stand van zaken op weg naar 2017:

  • Er wordt een bekendmakingenwet voorbereid waarbij elektronische bekendmaking verplicht wordt. Bekendmakingen in huis- aan huisbladen gaan verdwijnen.
  • Burgers en bedrijven krijgen een overzicht van hun gepersonaliseerde informatie op respectievelijk MijnOverheid en in het Ondernemingsdossier, waarmee een opstap wordt gemaakt naar meer regie op de eigen gegevens. Gebruikers kunnen in MijnOverheid onder meer zien hoe zij staan geregistreerd bij de overheid, welke zaken zij hebben lopen en kunnen berichten ontvangen van overheidsdiensten. De Algemene wet bestuursrecht wordt gewijzigd waardoor burgers en bedrijven het recht krijgen om berichten digitaal aan de overheid te versturen.

Lees meer in deze Kamerbrief van 14 december 2015.

Maar ondanks al deze digitale ontwikkelingen geen een passage over digitale duurzaamheid.

Weergaven: 212

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden