Bron; Website VNG
Ombudsman Reinier van Zutphen liet donderdag weten dat iedere gemeente één loket zou moet hebben waar inwoners terecht kunnen voor alle vragen. Wij ondersteunen deze oproep. Daarom investeren gemeenten en de VNG daar nu al in.
Wij vinden het belangrijk dat iédereen kan meedoen, bijvoorbeeld door:
- Onze diensten begrijpelijk aan te bieden in eenvoudige taal, met extra aandacht voor mensen die laaggeletterd zijn
- Zorg en ondersteuning te bieden voor mensen die dat nodig hebben
- Open en toegankelijk te zijn, zodat we snel hulp kunnen bieden voor vragen die er leven
Onze aandacht is gericht op de gemeentelijke dienstverlening, maar ook nu komen inwoners met andersoortige vragen bij de wijksteunpunten, bijvoorbeeld met vragen over rijksbelastingen. Wij begrijpen dat, want gemeenten zijn de meest nabije overheid. Eén loket voor alle vragen onderbouwt ook onze wens om als één overheid te functioneren.
Iedereen actief meedoen
We streven ernaar om doorlopend onze dienstverlening te verbeteren en dus gaan wij graag het gesprek met de Nationale Ombudsman aan. Wij zijn benieuwd naar zijn ideeën bij de loketfunctie en hoe wij, samen met partners, hulp kunnen bieden waar dat nodig is. Zo zorgen we er als overheid samen voor dat iedereen actief kan deelnemen aan onze samenleving.
Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie