Het Nationaal Archief bedient verschillende doelgroepen. Aan de ene kant is dit de zakelijke klant die inhoudelijk bij archiefwezen, informatiehuishouding en archiveren betrokken is. Aan de andere kant is dit het 'brede publiek': geïnteresseerden in onze collectie die beroepsmatig of vanuit interesse archiefstukken willen raadplegen en/of meer willen weten over 'de geschiedenis van Nederland' en cultureel erfgoed, zoals bezoekers van onze tentoonstellingen. Het Nationaal Archief heeft daarom 2 aparte loketten ingericht.
Zakelijke loket
Het zakelijke loket is bedoeld voor onze dienstverlening aan de zakelijke klant. Collega-archiefinstellingen, ministeries, zelfstandige bestuursorganen, regionaal historische centra, zorgdragers, archiefvormers en (ICT-)leveranciers en andere zakelijke partners kunnen bij dit loket terecht voor vragen over bijvoorbeeld het e-depot, waardering en selectie, overbrenging van archieven en recordsmanagement, preservation en openbaarheid, en onze kennisproducten zoals het normenkader voor Duurzame Toegankelijkheid van Overheidsinformatie (DUTO), Toepassingsprofiel metadatering Lokale Overheden (TMLO) en het waardering- en selectieinstrument Belangen in Balans.
Het zakelijke loket is maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar, via contact@nationaalarchief.nl of 070-331 5460.
Publieke loket
Via het publieke loket kunnen mensen vragen stellen over archiefonderzoek doen, de archiefcollectie, onderwijspakketten, studiezaal en de publieksactiviteiten van het Nationaal Archief, zoals de tentoonstelling Onderweg met de fotograaf op reis.
Het publieke loket is te bereiken op telefoonnummer 070-3315444 van dinsdag t/m vrijdag 13.00 tot 17.00 uur. of via e-mail: contactformulier of info@nationaalarchief.nl. Kijk voor meer informatie over de publieksactiviteiten op de website www.gahetna.nl.
Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie