kengetallen en richtprijzen digitaliseren

Binnekort gaan we als gemeente fuseren. Dat houdt in dat we voor diverse keuzes staan. Archieven verhuizen, vervroegd overdragen, digitaliseren etc. Met name dit laatste is natuurlijk één van de belangrijke onderdelen waarover we moeten beslissen. Het gaat over verschillende onderdelen : personeelsdossiers, bouwdossiers, archieven burgerlijke stand, milieudossiers. Natuurlijk kun je zo een offerte opvragen. Ik wil echter weten of er gemeentes zijn die dit al (redelijk recent) gedaan hebben en wat de kosten ongeveer zijn per meter, inclusief voorbewerken, inscannen, indexeren. Ik ben benieuwd naar ervaringen en cijfers van zowel de uitvoering in eigen beheer, uitbesteden of de combinatie ervan.

Weergaven: 3015

Opmerking

Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie

Reactie van Chris Bellekom op 29 Augustus 2013 op 12.22

Toch diverse offertes op laten maken dus... in Gouda kwam indertijd bovenstaande werkzaamheden inclusief digitaliseren voor 3,5 kilometer tussen de 500.000 en 600.000 uit.

Reactie van Yvonne Welings op 29 Juni 2013 op 15.45

Voor een gemiddelde gemeente van 40.000 inwoners zal het 160.000-200-000 kosten om het complete bouwarchief te schonen, scannen en registreren in het DMS.

link

Reactie van Henk Sligman op 28 Juni 2013 op 8.52

@Karin, De aanname van Yvonne klopt  het gaat om de vraag die je uitzet in de markt en hoe je die uitzet in de markt. Daar heb ik wel wat ervaring mee. (een scan kost bijna niets, maar je wilt meer denk ik).

Reactie van Yvonne Welings op 27 Juni 2013 op 20.56

Advies digitalisering Burgerlijke Stand link

Reactie van Yvonne Welings op 27 Juni 2013 op 14.17

Dag Karin,

De prijzen zijn zeer afhankelijk van kwaliteit en de eisen die je stelt. Kleur of zwart wit b.v. Dat kan varieren van 300 tot 1.000 euro per meter. Wil je geen inschattingsfout maken, tel dan eerst waar je het over hebt. En als je gaat digitaliseren moet je ook zorgen dat de bestanden te digitaliseren zijn. Dat vraagt veel voorbereiding, maar dat is het halve werk.

Je vraagt naar incidentele kosten voor het scannen. Daarna moeten de bestanden nog gehost worden. Mijn advies is, maak naast de kosten voor het digitaliseerklaar maken ook een kostenplaatje van de hosting en beschikbaarstelling en evt. het e-depot.

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden