NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Nieuwsbericht | 19-11-2020 | 12:00
Bron: Website Rijksdienst voor Identiteitsgegevens
Om burgers, bedrijven en organisaties goed van dienst te kunnen zijn, gebruiken veel overheidsorganisaties gegevens. Zo zijn overheidsorganisaties verplicht gebruik te maken van de gegevens uit de basisregistraties. Het is dus belangrijk dat al die gegevens kloppen.
Als iemand een fout in die gegevens bij de overheid ontdekt, dan is het zaak dat deze snel hersteld wordt. De organisatie waar deze fout wordt opgemerkt, moet de fout oplossen.
Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties richt zich op het oplossen van problemen van burgers, bedrijven en organisaties (melders) die te maken hebben met overheidsregistraties.
Het Meldpunt helpt de fout te ontdekken, onjuiste gegevens te corrigeren en de problemen die daardoor zijn ontstaan, op te lossen.
Dat doet het Meldpunt door melders:
Het Meldpunt ondersteunt Overheidsorganisaties met advies en coördinerende werkzaamheden als het binnen hun mogelijkheden niet of onvoldoende lukt om de onjuiste gegevens voor de melders te corrigeren of gecorrigeerd te krijgen.
Het Meldpunt werkt samen met álle betrokken overheidsorganisaties, net zo lang tot gegevens weer kloppen. Het Meldpunt borgt de daarbij opgedane kennis en deelt deze met andere overheidsorganisaties.
Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties gaat op 4 januari 2021 van start en is dan te vinden via www.rvig.nl en rijksoverheid.nl. Op de website van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens worden drie webformulieren geplaatst: voor burgers, overheidsorganisaties en bedrijven, zodat zij zo snel en goed mogelijk geholpen worden. Het Meldpunt is begin 2021 in basisvorm ingericht. Gedurende 2021 wordt het Meldpunt doorontwikkeld.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door
Je moet lid zijn van BREED - over de grenzen van informatie om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van BREED - over de grenzen van informatie