NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Tags:
Dag allen,
Ook wij zijn bezig met het inrichten van zaakgericht werken en denken erover na wie (DIV of de vakafdeling) gaat registreren. Ik heb een specifieke vraag over de keuze van zaak- of documenttype bij de ingekomen post. Ons idee is dat DIV de ingekomen stukken 'voorregistreerd' en basisgegevens als NAW, datum en afdeling toevoegt. Daarna gaat het poststuk naar de afdeling, die vervolgens het zaak- of documenttype kiest.
Ik ben met name op zoek naar Verseon-gemeentes, omdat ik me afvraag of dit technisch in Verseon mogelijk is. Zijn er al gemeentes die zo werken? Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en ervaringen!
@Bob, De archiveerhandeling gaat verlopen vanuit het zaaksysteem. Dat zal bij aangeven dat de zaak afgerond is automatisch gebeuren. Hiertoe is in de meeste gevallen een DSP (één op één) gekoppeld aan de ZTC. Het zaakdossier zal naar resultaattype (afgerond, verleend, afgewezen etc.) worden gearchiveerd. Immers een afgewezen vergunning mag eerder weg dan een verleende vergunning.
Maar wat doe je in het geval er een blijvend belang is? WMO regelt een rolstoel. De zaak wordt in het zaaksysteem adequaat afgehandeld. De rolstoel wordt in bruikleen verstrekt. En zal bij de cliënt blijven zolang deze niet vervangen hoeft te worden voor een nieuwe, de cliënt overlijdt of de gemeente verlaat. Met als resultaattype afgerond ben je er dan nog niet. Het bewaartermijn tellertje gaat pas lopen als er geen blijvend belang meer is.
Blijf je dat in het zaaksysteem dan monitoren? Is de zaak pas afgesloten als het belang er niet meer is?
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door