NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Hallo allen,
heeft iemand al ontdekt hoe je de bijlagen bij een aanvraag omgevingsvergunning vanuit het OLO naar het eigen domein kan halen indien de gemeente nog niet over een OLO-DMS koppeling beschikt?
In de testversie kon dat via de viewer. In de huidige viewer AutoVue heb ik al wel de functie 'convert' ontdekt. Maar via de viewer is dit een bewerkelijke set handelingen.
Ik hoop op een mogelijkheid direct vanuit het OLO (ergens in de knop Bijlagen), maar zie die nu nog niet.
Alle tips en trucs welkom!
tweede vraag:
Ik heb begrepen dat bij gebruik van de koppeling de bijlagen automatisch (via ftp) meekomen naar het lokaal domein. Kan iemand dit bevestigen dat dit inderdaad zo werkt en dat behalve het aanvraagformulier ook de tekeningen e.d. meekomen?
Dank, Frieke
Tags:
Beste Mart,
hartelijk dank! Ik ga het uitproberen. We hebben hier al een ftp-verbinding met een plotservice, dus technisch zou het moeten kunnen.
Ik heb trouwens begrepen dat Tilburg op dit gebied vrij ver is. Hoe zijn jouw ervaringen met WABO-OLO-DIV?
Groet, Frieke
F. Hazendonk zei:Beste Mart,
hartelijk dank! Ik ga het uitproberen. We hebben hier al een ftp-verbinding met een plotservice, dus technisch zou het moeten kunnen.
Ik heb trouwens begrepen dat Tilburg op dit gebied vrij ver is. Hoe zijn jouw ervaringen met WABO-OLO-DIV?
Groet, Frieke
Mart,
Downloaden jullie ook de audittrail naar de applicatie in de backoffice ?
Mart,
Wat bedoel je met "we hebben nog geen berichten van het OLO gehad" ?
@ Mart: Een bericht over archivering krijg je als de coördinator aan de beheer-kant van het OLO klikt op 'tussentijds archiveren' of 'dossier archiveren' (na afhandeling zaak). Ik heb dit al kunnen uitproberen vanwege een asbest-gevalletje: de eerste zaak die via het OLO onder de omgevingsvergunning binnen kwam was dus een snelle 8-dagen-zaak. Je krijgt inderdaad een mail daarvan met 2 bijlagen: de auditttrail en het archiveringsoverzicht. ZIE BIJLAGEN Ik heb ervoor gekozen beide bij de zaak op te nemen.
Het actuele antwoord op de archiveringsvraag i.r.t. OLO kan je vinden op dé site met info over het OLO bestaande uit o.a. nieuwsberichten, bekende fouten, helpdesk en handleidingen
omgevingsvergunning.vrom.nl
Dit komt uit de helpdesk van vandaag 27-10-2010:
Vraag
Hoe lang blijft een ingediende en/of afgehandelde aanvraag in het Omgevingsloket staan?
Antwoord
Het Omgevingsloket is geen archief. Zodra een dossier is afgehandeld dient de overheid zelf ervoor te zorgen dat het dossier wordt opgeslagen in het eigen archiefsysteem. Dossiers worden echter niet zomaar verwijderd uit het Omgevingsloket; er zullen altijd eerst een aantal e-mails worden gestuurd met de melding dat een dossier verwijderd gaat worden. Met welke tijdsinterval dit gaat gebeuren, is nog niet bekend. Er is op dit moment nog geen faciliteit waarmee het dossier eenvoudig in het eigen archiefsysteem kan worden opgeslagen. Totdat deze faciliteit er is, blijven alle aanvragen op Omgevingsloket online staan.
--------------------------------------------------------------------------------
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door