NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Binnen mijn organisatie is het bewaren van gegevens en documenten met betrekking tot inschrijving van kinderopvangorganisaties en gastouders actueel geworden.
Bij het bekijken en verbeteren van de situatie is de bewaartermijn ter discussie komen te staan.
Vanuit de selectielijst komen wij tot de volgende bewaartermijnen:
Inschrijving kinderopvang |
Ingeschreven |
V-10 |
Na afhandeling zaak |
Wet kinderopvang, selectielijst categorie 11.1.7 |
|
Niet ingeschreven |
V-5 |
Na afhandeling zaak |
Wet kinderopvang, selectielijst categorie 11.2 |
Wijziging |
Afgebroken |
V-1 |
Na afhandeling zaak |
Selectielijst 11.4 |
|
Verwerkt |
V-10 |
Na afhandeling zaak |
Wet kinderopvang, selectielijst categorie 11.1.7 |
Mijn collega die zich inhoudelijk bezighoudt met de inschrijving maakte mij attent op de volgende bewaartermijnen die voortvloeien uit het Besluit Kinderopvang:
Artikel 10 Bewaartermijn gegevens in het register kinderopvang
De gegevens van een kinderopvangvoorziening in het register kinderopvang worden door Onze Minister bewaard tot zeven jaren nadat zij zijn gewijzigd of nadat de kinderopvangvoorziening uit het register kinderopvang is verwijderd.
Alvast dank!
Tags:
o ja, een andere reden was dat de betreffende locatie 10/20/30 jaar, misschien wel langer kan bestaan. Dan wil je de betreffende bescheiden al die tijd wel beschikbaar hebben.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door