Collega's,

Een gemeente in mijn regio werkt niet volgens de mailarchvering adhv Capstone-methodiek. Wel doet de situatie zich voor dat de mailbox van een inmiddels vertrokken sleutelfunctionaris opgeschoond moet worden.
Verder ontbreekt ook een protocol voor het raadplegen van zo'n mailbox.

Zijn er ergens al wat afspraken of procedures opgesteld voor het opschonen dan wel het raadplegen van een mailbox van een inmiddels vertrokken sleutelfunctionaris?

Dank alvast voor jullie input.
Groeten, Dick

Weergaven: 119

Berichten in deze discussie

De aanpassing van de selectielijst capstone e-mails voor gemeenten die wel meedoen treedt naar alle waarschijnlijkheid pas vanaf 1 januari 2024 in. 
Over het algemeen is de werkwijze dat de sleutelfunctionaris voor vertrek de gelegenheid krijgt om zelf al op te schonen.

Het Rijk heeft een procedure opgesteld voor het raadplegen (in algemene zin, niet alleen voor sleutelfiguren.) Wij willen hier een lokale variant van maken.

Model Regeling onderzoek in e-mails en/of bestanden | Publicatie | ...

Ik ben benieuwd wat de reden is om de mailbox van een sleutelfunctionaris op te schonen? Daarin wil je juist toch alles bewaren; dat is de namelijk de reden om die persoon als sleutelfunctionaris aan te wijzen. Ik ben erg nieuwsgierig ;-)

Gr. Wouter

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden