NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Binnen de gemeente 's-Hertogenbosch is de afgelopen jaren stevig geinvesteerd in het professionaliseren van de interne informatievoorziening. Om als organisatie verder in control te raken en leidinggevenden meer te laten sturen wordt vorm gegeven aan risico-analyes en audits. In samenwerking met Archief2020 wordt vorm gegeven aan deze ontwikkeling en in de periode t/m mei 2015 actief gerapporteerd. Maandelijks zal ook een blog verschijnen. Mocht je vragen hebben of actief willen mee participeren? Neem dan contact op met Marieke Klomp (m.klomp@s-hertogenbosch.nl) of Jeroen Jonkers (jeroen.jonkers@s-hertogenbosch.nl)
Locatie: 's-Hertogenbosch
Leden: 83
Meest recente activiteit: 15 Jul 2023
MySpace
Tweet
Opmerking
Vanuit het Ministerie van O.C. en W. komen extra gelden voor archieven op orde van het Rijk. Mooi natuurlijk, maar hoe worden de achterstanden bij de lagere overheden gefinancierd? Vooral bij gemeenten zijn er grote financiële tekorten als gevolg van de decentralisatie en toename van jeugdzorg.
https://www.nationaalarchief.nl/archiveren/nieuws/extra-gelden-voor...
Evaluatie risicoanalyses informatiebeheer bij gemeente 's-Hertogenbosch
http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/evaluatie-risicoanalyses-...
Wie heeft ervaring met het uitvoeren van een risico-analyse sociaal domein ?
http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/wie-heeft-er-ervaring-met...
Wie kent deze nieuwe informatie analyse, ontwikkeld door werkgroep Zeeuwse e-depot ?
http://www.breednetwerk.nl/profiles/blogs/instrument-voor-een-bekno...
Beste deelnemers aan de studiemiddag,
Bedankt voor de complimenten. Wij als organisatie zijn ook tevreden over de middag. We hebben de workshops en discussies als nuttig ervaren en veel goede feedback gekregen waar wij mee vooruit kunnen. Binnenkort volgt een blog.
Ook mijn dank en lof voor de organisatie, kennisdeling en gastvrijheid, die we vandaag mochten ontvangen van de gemeente en stadsarchief 's-Hertogenbosch. Leerzaam en dit proces zal ongetwijfeld op de langere termijn gevolgen hebben voor de positionering van de (archief)inspectie.
Review gevraagd voor DUTO, normenkader duurzaamheid
http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/review-normenkader-duurzaam...
Mijn vierde blog: hoe kom je aan een opdracht? Dat gaat niet vanzelf...maar we doen ons best!
Studiemiddag risicoanalyses informatiebeheer
De Gemeente ‘s-Hertogenbosch organiseert op 21 april een studiemiddag over risicoanalyses op het gebied van informatiebeheer. Onder het motto “De kracht van...” delen de gemeente Rotterdam, de gemeente Nijmegen en de gemeente ’s-Hertogenbosch hun kennis en ervaringen met het voorbereiden en uitvoeren van risicoanalyses.
Het programma ziet er als volgt uit:
12.30-12.50: Inloop, met Bossche Bollen (excl. lunch)
12.50-13.00: Welkom
13.00-15.45: 3 rondes workshops, met twee keer een korte koffiepauze
13.00-13.45: ronde 1
14.00-14.45: ronde 2
15.00-15.45: ronde 3
15.45-16.00: Gezamenlijke afsluiting van het inhoudelijke deel
16.00-17.00: Borrel
De gemeente Rotterdam heeft ruim 2 jaar ervaring met het opzetten van en framework voor risicoanalyses informatiebeheer en het uitvoeren ervan binnen de gemeente Rotterdam. De gemeente ’s-Hertogenbosch voert ook 2 jaar risicoanalyses informatiebeheer uit. De gemeente Nijmegen heeft een opzet voor risicoanalyses ontwikkeld, met een sterke nadruk op het e-depot en willen binnenkort starten. De workshops worden gegeven door Jeroen van Oss (gemeente Rotterdam), Ernest Verhees en Pascal Bongers (gemeente Nijmegen) en Robbert van Kats en Merel Broekhuizen (gemeente ’s-Hertogenbosch).
Locatie: Stadsarchief, Bloemenkamp 50 (kaart).
Maximaal aantal deelnemers: 40.
Aanmelden kan via het inschrijvingsformulier.
Wij hopen je op 21 april te mogen begroeten!
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door
Je moet lid zijn van Project risico-analyse + auditing van de informatiehuishouding (ism Archief2020) om reacties te kunnen toevoegen!