Op verzoek van Archief2020 zijn Jeroen van Oss en ik bij elkaar gaan zitten om een Factsheet eDepot te maken. Al snel vonden wij dat spoor iet wat te 'smal' en zie daar het resultaat van ons werk, een Factsheet met de titel Resultaat: Duurzame Toegankelijkheid.

Onze doelgroep bestaat uit informatiemanagers en -architecten die elke dag bezig zijn om processen, basisadministraties en keten- of klantcontacten voor de overheid in te richten of te 'redesignen'. Als kenners van informatiebeheer zitten wij daar niet altijd bij en daarnaast kunnen architecten en technisch beheerders al een heel eind komen op het gebied van duurzame toegankelijkheid als zij hun gezond verstand gebruiken. Deze Factsheet helpt het gezonde verstand en zet zaken op een rij.

Wilt u ons na lezing van de Factsheet laten horen of deze informatie het gesprek met informatiemanagers en -architecten verbetert, de ICT afdeling geen hulp meer nodig heeft en natuurlijk alle andere op- en aanmerkingen om dit document beter of overbodig te maken?

Weergaven: 704

Bijlagen:

Berichten in deze discussie

Beste Margriet,

Bedankt voor je bijdrage. Is het iets om de vraag BREED uit te zetten ?

Laat het me weten en ook bij wie ze feedback in kunnen leveren .

Met vr. Groet,

Yvonne Welings
Gisteren woonde ik een vergadering bij van een shared service centrum op het gebied van gemeentelijke ICT en architectuur. Tijdens de vergadering dacht ik aan dit factsheet met de vraag of de factsheet op strategisch niveau toegevoegde waarde zou hebben om zaken te verduidelijken. Wat me duidelijk werd, is dat het duiden van de de duurzame toegankelijke informatie best ingewikkeld is voor mensen, die hier niet dagelijks mee te maken hebben en zich vooral op techniek richten. Over nut en noodzaak is geen twijfel, daar ben ik van overtuigd. Ook over het TMLO wordt geen enkele discussie gevoerd, die komt er. Er is inmiddels overal draagvlak is mijn ervaring.
Ik dacht als ik aan deze deelnemers het factsheet zou geven de verwarring nog groter zou worden. Ik ben het niet altijd met Jean-Luc eens, maar onderschrijf om een werkbaar scenario te bieden. Heel eenvoudig bijvoorbeeld overbrenging van 20 naar 7 jaar bijvoorbeeld, plaats het e-depot in de ICT bodemplaat. We kunnen heel veel problemen opwerpen, informatie in (cloud) applicaties om er eens te noemen. Mijn tips, verhelder je doelgroep, wat moeten die weten wat die nog niet weten? De genoemde doelgroep lijkt me al geïnformeerd. Een andere , risicoafwegingen worden m.i. steeds belangrijker, noem dat. Wat ik ook mis in de factsheet, hoe komt de informatie uit dat e-depot naar de burger en ondernemer, dat is toch redelijk essentieel voor de komende jaren. Dan het het mysterie e-depot, waarom keuze hiervoor en niet voor een DMS of netwerkschijf met een goede zoekmachine. Maak de meerwaarde duidelijk.

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden