NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Hallo,
Binnen mijn gemeentes waar ik werk, maakt men voor elke zienswijze die n.a.v. een opgesteld plan wordt ontvangen een aparte zaak aan. Reden daarvoor is dat elke zienswijze dan afzonderlijk kan worden beantwoord c.q. afgehandeld. Is deze werkwijze wel een juiste werkwijze en zijn er gemeentes die dit ook op deze wijze doen? Zo ja, is er in de VNG selectielijst 2017 of 2020 een werkproces die zij hierbij hanteren.
Eerlijk gezegd twijfel ik wel. Ik meen me nl. te herinneren dat ik, op een eerder gestelde vraag van vergelijkbare strekking, als reactie terugkreeg dat adviezen of zienswijzes onderdeel uitmaken van het grotere plan. En dus krijgen de zienswijzes de bewaartermijn van het vastgestelde of niet vastgestelde plan krijgen (i.c. werkproces 3, Plannen opstellen, uit de selectielijst VNG uit 2017 en 2020)
Ik hoor graag jullie opmerkingen.
Met vriendelijke groet.
Jeroen Arkesteijn
Werkorganisatie Druten Wijchen
Tags:
Goedemiddag Jeroen,
Heb je ook de volgende discussie gelezen?: http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/bezwaartermijn-zienswijzen
Ik weet niet of de 2020 versie hierin verandering heeft aangebracht. Volgens bevat de lijst nog steeds de mogelijkheid om voorbereiding van eigenlijke vaststelling los te koppelen.
Groet Jan-Jaap
In principe kun je een zienswijze (net als bezwaar/beroep) als een subzaak zien. Hoewel een zienswijze veelal wordt gezien als onderdeel van het grotere plan (in tegenstelling tot bezwaar/beroep), is er een duidelijke eigen doorlooptijd en eigen afhandeling (in ieder geval bij de gemeente Drechterland, werden in het verleden de zienswijzen per apart geval behandeld en dus ook als aparte subzaak onder de zaak van het bestemmingsplan opgenomen). Subzaken kunnen hun eigen bewaarregime hebben, dan wel het bewaarregime van de hogergelegen zaak overnemen.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door