NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Hallo,
Ik wil binnenkort het gesprek met de afdeling P&O aangaan om samen met hen de bewaartermijnen te bepalen van de (alle) documenten rondom de P&O-processen. En zo te komen tot termijnen die wellicht te koppelen zijn in het digitale personeelsdossier.
In de nieuwe selectielijst 2017 van de VNG kom ik her en der, verspreid over de lijst, diverse processen tegen (aanstelling personeel onder 17; bezwaarschriften onder 13; functioneringsgesprekken onder 4 etc).
Nu vroeg ik mij af:
1. Heeft er al iemand inmiddels uitgezocht waar in de nieuwe lijst de diverse P&O-werkprocessen exact staan?
2. Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met soortgelijke project/trajecten?
3. En is er ergens informatie beschikbaar in de vorm van een plan van aanpak dan wel een beschrijving van de rol van DIV in het project, de samenstelling van de projectgroep en de best practices en worst practices.
Met vriendelijke groet,
Jeroen Arkesteijn
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Tags:
goedemorgen Jeroen,
Als de VRZ niet beschikt over een zaaktypecatalogus of (centrale) lijst van werkprocessen kan je nu een begin maken :-)
In veel organisaties wordt en personeelsinformatiesysteem gebruikt, bijv. van RAET of Afas. Daar zitten ook zaken/werkprocessen in zoals deze door P&O worden uitgevoerd. Daar kun je, denk ik, goed gebruik van maken.
Mogelijk is de SelectTool van de VNG bruikbaar bij vraag 1?
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door