De Politie heeft aangekondigd dat door inwoners van gemeenten in de provincies Gelderland en Overijssel voortaan verklaringen van verlies of diefstal van een ID document kunnen worden ingevuld bij de gemeente. Zie https://www.politie.nl/nieuws/2016/mei/30/02-oost-nederland-id-docu....

 

Graag verneem ik:

 

  1. Of bekend is waaruit de formele grondslag voor deze wijziging van beleid bestaat. Heeft bijvoorbeeld een wetswijziging plaatsgevonden of zijn bevoegdheden door de Politie aan gemeenten gedelegeerd of gemandateerd.
  2. Of bekend is of het nieuwe beleid tot gevolg heeft dat onder de gemeente archiefbescheiden in de zin van de Archiefwet 1995 komen te berusten die onder de in de wet bedoelde zorg van de korpschef Nationale Politie vallen.

Weergaven: 327

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Er lijkt een keuzevrijheid te zijn om of bij de gemeente of bij de politie aangifte te doen vermissing.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identiteitskaa...

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden