standaard zaaktypen en digitalisering werkproces webformulieren

Hoe kan het aantal lokale zaaktypen beperkt blijven bij de digitalisering van werkprocessen van webformulieren?

Voorbeeld: Er bestaan verschillende minimaregelingen voor welke geen standaard zaaktypen zijn. We willen voor elke minimaregeling een apart webformulier aanbieden. Voor de digitalisering van het werkproces wordt het webformulier eerst gekoppeld aan een zaaktype om in het zaaksysteem terecht te komen en vanuit daar is er een koppeling naar Suite4SD.

Hoe kan dit gerealiseerd worden zonder voor elke minimaregeling een lokaal zaaktype aan te moeten maken? 

Weergaven: 212

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het lijkt logisch dat dat alleen kan als het zaaktype waaraan je het formulier koppelt voorziet in gevarieerde afhandeling (voor meerdere minimaregelingen), afhankelijk van de ingevoerde data.

Een zaaktype is in feite niets anders dan een gestandaardiseerde afhandeling van een bepaalde werkwijze. Als de input die bij dat type is gedefinieerd niet voorziet in je behoefte (in dit geval een input voor meerdere minima-regelingen), dan moet je ofwel het zaaktype aanpassen voor meervoudige afhandeling (en daarbij een uitgebreider formulier moeten definiëren), ofwel je moet een nieuw zaaktype definiëren dat wél voorziet in afhandeling van meerdere minimaregelingen.

Dit lijkt een logische consequentie van standaardisatie van gemeentelijke taken. Is er niet een algemeen zaaktype op een hoger niveau dat hiervoor kan worden ingericht, dus eentje zonder die hard-gecodeerde details van dat zaaktype dat blijkbaar niet past?

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden