Hoofdstuk 6 van de Wet open overheid legt de relatie met de Archiefwet: 

Het bestuursorgaan treft maatregelen ten behoeve van het duurzaam toegankelijk maken van de digitale documenten, bedoeld in artikel 2.4, eerste lid.

Het is een kip en een ei verhaal, als de informatie niet op orde is kan de Wet open overheid niet adequaat worden uitgevoerd. Je ziet in den lande mondjesmaat al wat programma's voorbij komen om grondig met die informatiehuishouding aan de slag te gaan. De gemeente Utrecht bijvoorbeeld met een Programma Informatie op Orde. Document Utrecht - Startdocument Informatie Op Orde, Regeling risic...

ken jij andere gemeenten die deze stappen ook hebben gezet of gaan zetten, deel de informatie. 

Weergaven: 235

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Een zeer leesbaar startdocument van de gemeente Utrecht overigens.

Een aspect dat ik erg waardeer is dat hier transparante besluitvorming onder ligt. Vaak zijn dit toch wat interne documenten. 

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden