Goedemorgen allemaal,

Ik werk sinds kort bij een gemeente waar op het gebied van beleid en protocol nog veel geregeld moet worden. Het beleid gaat enorm de goede kant op. Maar nu is de vraag, vanuit ook de bhv, of er een postprotocol is. En hoe dat er uit moet zien.

Deze discussie is onder andere gestart omdat ik aangaf dat post openen in een andere ruimte dient te gebeuren, dan waar een heel team van collega's zit. En dat er ook dichtbij een douche zou moeten zijn, voor t geval er toch een poederbrief is.

Er is echter dus geen protocol, waarin duidelijk benoemd is hoe eea er uit zou moeten zien.
En dus ook geen richtlijnen over wat te doen in welke situatie.

Nu vraag ik mij af, zijn er gemeenten (of andere organisaties) die dit wel geregeld hebben? En zou je dat protocol dan met mij willen delen?

Weergaven: 116

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Vaak vind je dit soort protocollen in de zogenaamde handboeken vervanging. 

Bij ons staat het handboek vervanging volledig los van het handboek procedures post en ik zou ook adviseren om het zo te doen. Het handboek vervanging is (vrij summier) beleidsstuk en het handboek procedures post is gewoon een werkdocument met veel gedetailleerdere informatie over de postprocedures, zoals hoe en waar post wordt geregistreerd, welke afdeling verantwoordelijk is voor welk werkproces, welk zaaktype er bij bepaalde processen hoort etc. Daarnaast hebben we uiteraard ook nog een zaaktypecatalogus, maar vaak is het makkelijker om even in het handboek procedures post te kijken. 

Yvonne Welings zei:

Vaak vind je dit soort protocollen in de zogenaamde handboeken vervanging. 

Ja, wij hebben een postprocedure en een poederbrief/bombrief procedure.  Naast deze "formele" procedures hebben we natuurlijk ook werkinstructies. Neem even contact op met helpdeskdjuma@capelleaandenijssel.nl en dan kan een van mijn collega's al je vragen beantwoorden. Ook als je nog andere zaken hebt. Wij hebben 4 jaar geleden zo'n slag geslagen met alles updaten en regelen. We zijn nog niet klaar, maar elk jaar een stapje beter. Als we elkaar daarbij kunnen helpen: super!

Dank je wel. Ik heb net een mail gestuurd.

Kirsten van Opijnen zei:

Ja, wij hebben een postprocedure en een poederbrief/bombrief procedure.  Naast deze "formele" procedures hebben we natuurlijk ook werkinstructies. Neem even contact op met helpdeskdjuma@capelleaandenijssel.nl en dan kan een van mijn collega's al je vragen beantwoorden. Ook als je nog andere zaken hebt. Wij hebben 4 jaar geleden zo'n slag geslagen met alles updaten en regelen. We zijn nog niet klaar, maar elk jaar een stapje beter. Als we elkaar daarbij kunnen helpen: super!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2025   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden