NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Hallo collega's informatievoorziening,
In ons werkveld informatievoorziening zie je steeds meer de verschuiving van fysieke post naar digitale mails. Waar vroeger voornamelijk de post netjes in de envelop (of anders fax) werd verzonden aan de overheid, zie je vandaag de dag dat er steeds meer "post" per mail bij de overheid terecht komt.
Graag ben ik benieuwd naar de werkwijze binnen jullie eigen organisatie, want hoe wordt er om gegaan met het in ontvangst nemen van o.a. bezwaarschriften en zienswijze? Worden dit soort mails bij voorbaat niet in behandeling genomen of worden deze netjes geregistreerd in het DMS en dus in behandeling genomen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!
Tags:
Hoi Jean-Luc,
Maar hebben jullie dan binnen de organisatie de keus gemaakt om vrijwel alles per mail dicht te zetten en zelfs de fax helemaal als "kanaal" te schrappen? Want als ik het goed begrijp, loopt (vrijwel) alles via de fysieke ingekomen post of via het beveiligde Digid-kanaal.
Jean-Luc Rouvroye zei:
Wij hebben het e-mail kanaal (en fax) dicht gezet. Je kan alleen een webformulier gebruiken. Een contactformulier voor een informatieverzoek en een specifiek formulier voor een product of dienst. Inloggen met digid is dan verplicht. We willen namelijk zeker weten met wie we zaken doen. Een bijkomend voordeel is dat de webformulieren automatisch in ons zaaksysteem terecht komen. De tekst bij email is als volgt:
Deze elektronische weg staat niet open om uw verzoek in behandeling te nemen volgens de Regeling elektronisch verkeer, te raadplegen op Overheid.nl onder Lokale wet- en regelgeving.
Een vraag kunt u digitaal doen met het contactformulier op http://www.uden.nl een officieel verzoek alleen als hiervoor al een webformulier beschikbaar is. Of per post: Postbus 83, 5400 AB Uden.
In het kader van de nieuwe wet WHO hebben sommige gemeenten ook het kanaal e-mail afgsloten. Voor meer info zie VNG fora.
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door