NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
In de leidraad WABO-DIV / archivering wordt aandacht besteed aan een WABO "ordeningsplan". Hiervoor wordt o.a. een overzicht gebruikt van de 21 activiteiten waarvoor volgens de WABO toestemmingen moeten worden verleend. Prima om hier je informatie mee te ordenen (zie pag. 53 van de Leidraad). Ook is in de leidraad een transponeringstabel opgenomen gebaseerd op de 25 toestemmingen voor activiteiten die zijn geïntegreerd in de WABO. De activiteiten die in de transponeringstabel zijn opgenomen zijn niet dezelfde als die in het ordeningsplan worden gebruikt.
Is dit een fout? Of snap ik het niet?
De gegevensmodellen van OLO en WABO lopen niet parallel. Ook het gegevensmodel in Squit XO is weer anders.
De gemeente Lochem gaat een koppeling aanleggen tussen het DMS en Squit XO en tussen het DMS en OLO. Alle zaken en documenten worden opgenomen in het DMS.
Ik zoek naar een ordening (of gegevensmodel) voor het DMS dat aansluit bij zowel Squit XO als bij de activiteiten uit de WABO waaraan de waardering kan worden gekoppeld. Is er iemand die hier aan werkt? Aan wil gaan werken? Samen?
Marian v.d. Wetering
Gemeente Lochem
Tags:
Dag Marian,
Hoe je het ook wend of keert, er zal ergens een vertaalslag gemaakt moeten worden van het gegevensmodel zoals dat vanuit het olo komt en het gegevensmodel zoals dat binnen Squit wordt gebruikt.
Met de komende update van het model-DSP (update 10, september) zorgen we er voor dat de benoemde werkprocessen (in de vorm van de 'hoofdzaaktype' omgevingsvergunning en als 'deelzaaktypen' de activiteiten) weer zo goed mogelijk aansluiten:
- wat betreft de naamgeving op de in de Wabo gebruikte termen
- wat betreft de deelzaaktypen op de onderdelen van een olo aanvraag
- wat betreft de waardering op de wabo selectielijst, inclusief het gebruik van de benodigde resultaattypen
Als je wilt kan ik daar wel wat van toesturen. Ik denk dat dit een goed uitgangspunt is voor de ordening, maar, zoals gezegd, de afstemming op het gegevensmodel van Squit moet dan nog gemaakt worden.
Collega´s,
Sinds 17-8-2010 is er een update van de Leidraad Wabo DIV / archivering, gepubliceerd door VROM in samenwerking met de vereniging Stadswerk.
Ter info meld ik het onderstaande:
(citaat) "Versie 1.1
De huidige leidraad Wabo DIV, versie 1.1 (aug. 2010) is een update van versie 1.0 (april 2010). De update is ontstaan naar aanleiding van opmerkingen over versie 1.0, de presentaties tijdens de verdiepingscursussen Wabo DIV, en de reacties van deelnemers.
In een apart hoofdstuk in versie 1.1. zijn de belangrijkste wijzigingen ten opzichte van versie 1.0 beschreven."
Ik kan nog niet beoordelen of er op het beschreven ordeningsplan, een correctie is aangebracht.
De publicatie is vrij te downloaden:
www.omgevingsvergunning.com/documenten/wabo/wabodiv.pdf
Groeten,
Dick de Heer
vanwege verschillende selectietermijnen? Selectielijst voor 'omgevingsvergunning' is er nog niet. Ik heb begrepen dat de selectielijsten van de (nu vervallen) oude vergunningen gehanteerd moeten worden.
Dag,
Een vraagje van mijn kant als antwoord op jouw vraag: waarom zou je de omgevingsvergunning modulair gaan archiveren?
Je hebt toch te maken met 1 aanvraag en daaruit 1 besluit, dan hoort het dossier toch volledig bij elkaar te blijven (dus integraal)?
Mariska
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door