NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Ik ben op zoek naar voorbeelden betreffende de interne doorberekening van DIV-diensten.
Het is niet gek dat een grote organisatie de interne dienstverlening op een goede manier wilt doorberekenen aan de organisatieonderdelen. Over het algemeen heeft de facilitaire afdeling het voor haar diensten wel op orde. Een zaal huren is gratis, lunch kost € x,-, een wand verzetten kost € y,- per meter etc. Ook automatisering kan het wel op orde hebben voor bijvoorbeeld hardware: een werkplek (pc met toebehoren) kost € z, etc.
Maar voor de DIV? Zijn die voorbeelden er? Wat kost een dienst van de DIV?
Tags:
Aantal inwoners |
Aantal medewerkers (intern+extern) |
Aantal fte (intern+extern) |
Medewerkers DIV – eigen DIV organisatie |
Medewerkers DIV - buiten eigen DIV organisatie |
Externe medewerkers DIV - eigen DIV organisatie |
Externe medewerkers DIV - buiten eigen DIV organisatie |
FTE DIV - eigen DIV organisatie |
FTE DIV - buiten eigen DIV organisatie |
FTE DIV - eigen DIV organisatie |
FTE DIV - buiten eigen DIV organisatie |
Post-voorziening (registreren / scannen) |
Dynamisch archief |
Semi-statisch archief |
Statisch archief |
DIV Applicatiebeheer |
Informatie- en archief-management |
Overhead |
Anders |
Wat kosten betreft kan ik je niet helpen, ik heb kopjes gekopieerd uit de benchmark DIV. Dat rapport is niet openbaar.
Maar wellicht kan je op grond van deze posten wel een analyse maken ?
In de onderlinge samenwerking is het in veel gevallen zeker een goed punt om je diensten ook financieel in beeld te hebben. Is mijn inziens ook een sluitstuk van dat je je werk op orde hebt. Je weet wat je aanbiedt en je weet wat er voor gedaan moet worden en je kan er een prijskaartje aanhangen.
Praktijk is echter dat er niet veel voorbeelden lijken te zijn van financiële doorberekeningen.
Iemand wel? We horen ze graag!
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door