Op verzoek van Yvonne Welings plaats ik hier mijn afstudeeropdracht over de digitale informatiehuishouding van een gemeente, die bovendien ook te maken heeft met een fusie.

De scriptie heeft een uitgebreid onderwerp en is misschien wat taai van stof. Ik hoop dat de scriptie bijdraagt aan de kennisuitwisseling op deze site.

 

De scriptie bestaat uir verschillende delen:

  • Welke methoden zijn er om de informatiesystemen en archiefsystemen van de op te heffen gemeente veilig af te sluiten en wanneer moet dat gebeuren?
  • Hoe en wanneer kan het afgesloten dynamisch archief worden toegevoegd aan het (semi-)statisch archief van de op te heffen gemeente?
  • Hoe en wanneer kan het archief van de op te heffen gemeente worden ontdaan van bescheiden en gegevens die voor vernietiging in aanmerking komen?
  • Aan welke randvoorwaarden (buiten de bestaande wet- en regelgeving) moet worden voldaan bij de inrichting van een digitale informatiehuishouding voor een nieuwe gemeente?
  • Wat is een handige aanpak bij de inrichting van een digitale informatiehuishouding?

 

Weergaven: 269

Bijlagen:

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

@Toos, dankjewel !!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden