Beste collega's,

Onze gemeente heeft te maken met een grenscorrectie en vanuit DIV ben ik hierbij betrokken.

Het gaat hierbij om een grenscorrectie met een andere gemeente, waarbij beide gemeenten zelfstandig blijven functioneren .

Aangezien wij binnen de gemeente geen ervaring mee hebben, moeten we vanaf 0 bedenken hoe en wat wij moeten gaan regelen rond de informatievoorziening en daarmee  archieven.

Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Met groet,

Mariska Tebbenhof

Weergaven: 247

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Mariska, Welke gemeente heeft nooit met een grenscorrectie te maken gehad. Vaak heb je de serie bouw- en milieuvergunningen nodig voor de eigen bedrijfsvoering. Het beste kan je wat het analoge en digitale tijdperk betreft afspraken maken over tijdelijke inlening/beschikbaarstelling  en/of digitalisering van de informatie om die beschikbaar te krijgen. Elke gemeente blijft tot het moment van de grenscorrectie zelf verantwoordelijk voor de eigen informatie. Het alternatief vervreemding is nogal complex, tenzij het zoals bij de jeugdzorg in de jeugdwet was geregeld en nu weer is aangepast.

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden