Wij hebben bij de gemeente Langedijk de applicatie SquitXO waarin wij de berichten uit de OLO willen gaan afhandelen. Wij maken geen gebruik van de behandelmodule in de OLO.

Het Omgevingsloket willen wij in de frontoffice onderbrengen. Dat betekent dat de frontoffice de OLO-berichten ontvangt en de bijlagen via een ftp-client download.

Vervolgens wordt van dit OLO-bericht een zaak aangemaakt in SquitXO.

Op dat moment heeft deze zaak 2 registratienummers. Het OLO nummer en het SquitXO nummer.

Wij hebben Corsa als DMS. Hoe wordt deze zaak nu vervolgens in Corsa geregistreerd?

Corsa maakt een 'Corsa casenummer' aan dat in SquitXO in het veld 'extern zaaknummer' wordt ingevoerd. Hoe wordt er nu een dossier aangemaakt? Wij plotten de tekeningen en aanverwante documenten. In hoeveelvoud moet het een en ander worden geprint en wie gaat dat doen. De afdeling DIV of de afdeling Omgevingsvergunning?

Worden de uitgeprinte tekeningen die naderhand van een vergunningstempel worden voorzien opnieuw door DIV gescand voor het archief?

Hoe gaan de gemeenten om met de bewaartermijnen van de verschillende deelvergunningen (kap, sloop, in-uitrit, bouw e.d.)?

Wordt het papieren dossier en het digitale dossier bewaard?

Zodra het MidOffice is gekoppeld aan SquitXO wordt het MidOffice nummer gebruikt in de correspondentie met de aanvrager.

De koppeling van SquitXO met Corsa is alleen een technisch koppeling. Er worden geen NAW gegevens meegestuuurd. Een dergelijke koppeling heeft geen zin.

Dit wordt straks door de koppeling SquitXO met het MidOffice opgelost.

 

Ik ben benieuwd hoe gemeenten met bovenstaande informatie omgaan en dan metname de verwerking van de OLO berichten

Weergaven: 428

Hierop reageren

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden