NETWERK VOOR DE INNOVATIEVE INFORMATIEWERKER
Graag een antwoord. Zelf heb ik nog archieven staan vanaf 1998 financiele documenten
van Ziekenfonds, Nutsbedrijven, Debiteuren etc. Zijn deze na 7 jaar te vernietigen.
Dit betreft vooral zaken met betrekking tot clienten. Dit is dus een boekhoudkundig
archief. Wie heeft hiermee ervaring. Ook nog stambladen Wet voorzieningen gehandicapten
staan (WVG). Ik hoor het wel. Gert Carras.
Tags:
Over de bewaartermijnen van cliëntendossiers en het verkorten van 20 naar 7 jaar, zie deze bijdrage uit 2012:
http://www.breednetwerk.nl/forum/topics/bewaartermijn-clientendossiers
In mijn werkgebied van 12 gemeenten heeft slechts 1 gemeente niet een dergelijk collegebesluit genomen.
Dag Gert,
Ik begrijp je vraag en we hebben de termijn formeel bekort naar 7 jaar. "middels Collegebesluit", met in dat besluit dat ook gaat om de bescherming van privacy, wet WBP. Dit had "digitaal" natuurlijk ook de nodige consequenties.
Het nog voorhanden hebben van clientgegevens laten we zeggen ouder dan 7 jaar kan een risico vormen bezien vanuit het College bescherming persoonsgegevens. Hun boete mogelijkheden beginnen al op te lopen. verder zal dit orgaan wellicht omgevormd worden tot een "autoriteit" bescherming persoonsgegevens met nog meer "bevoegdheden"
henk sligman zei:
Dag Gert,
Ik begrijp je vraag en we hebben de termijn formeel bekort naar 7 jaar. "middels Collegebesluit", met in dat besluit dat ook gaat om de bescherming van privacy, wet WBP. Dit had "digitaal" natuurlijk ook de nodige consequenties.
Het nog voorhanden hebben van clientgegevens laten we zeggen ouder dan 7 jaar kan een risico vormen bezien vanuit het College bescherming persoonsgegevens. Hun boete mogelijkheden beginnen al op te lopen. verder zal dit orgaan wellicht omgevormd worden tot een "autoriteit" bescherming persoonsgegevens met nog meer "bevoegdheden"
© 2024 Gemaakt door Marco Klerks. Verzorgd door