Geachte collega’s,

Op de dag van de Wabo bezocht ik enkele workshops. Ter afronding van mijn archiefopleiding oriënteerde ik me op een relevant afstudeer­onderwerp met betrekking tot de Wabo.
Dhr. Jacques Duivenvoorden deed me de suggestie een praktische instructie voor de eerste periode op te zetten, wanneer het OLO functioneert maar veel gemeenten nog in papier archiveren.

Voor die instructie probeer ik nu materiaal te verzamelen m.b.v. een enquête.
Ik probeer zoveel mogelijk Wabo-collega’s met de enquête te bereiken. Want ieder die in een bepaalde rol met de Wabo aan de slag is, heeft een taak bij het beheer van de informatie. In de digitale Wabo-situatie wordt dit nog sterker.
Ook wil ik in de instructie zo goed mogelijk bij het primaire proces kunnen aansluiten.

Doel van de enquête is het verzamelen van opmerkingen, vragen en suggesties m.b.t. het informatiebeheer in de organisatie. Benieuwd ben ik naar de knelpunten die men ziet of verwacht. Maar het gaat me vooral om suggesties ter verbetering.
Deze hoeven niet spectaculair te zijn. Niemand heeft een totaaloplossing in de broekzak.
Zelf verwacht ik dat alleen het combineren van deeloplossingen, ons verder zal brengen.

Uiteraard ben ik ook benieuwd wat jullie antwoorden zullen zijn.
De enquête zit in de pijplijn voor plaatsing op www.stadswerk.nl/. U vindt deze alvast hier.
= sla het bestand op,
= knal er uw antwoorden in,
= slaap er misschien een nachtje over, of
= sluit uw reactie kort met een Wabo- of DIV-collega en
= mail het resultaat retour naar: idinfoservice@gmail.com

Bij voorbaat mijn dank voor uw medewerking.

Dick de Heer
deeltijdstudent Informatie & Media, HvA
senior-medewerker DIV, gemeente Utrecht

Weergaven: 135

Bijlagen:

Hierop reageren

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden