Decentralisaties: Hoe om te gaan met dossiervorming in sociale domein?

Zijn er al gemeenten die al een ontwerp hebben gemaakt rondom de informatievoorziening en dossiervorming rondom de decentralisaties?

1 januari 2015 komt steeds sneller op ons af en gemeenten moeten nog heel wat regelen om alles op orde te krijgen.

Ik hoop dat we ook op dit vlak van elkaar kunnen leren, en hier op BREED informatie over kunnen delen.

Ik zit nog met diverse vragen zoals:

- weet ieamand al welke informatie je verwacht over te krijgen?

- wat is de informatie waarop de dossiers tot nu toe onsloten werden en in de toekomst op ontsloten moet worden?

- wat is de bewaartermijn van de dossiers?

- welke informatie moet gedeeld worden met andere instanties en welke niet?

- etc

 

Is het een idee om hier een aparte groep van te maken op BREED zodat we kennis kunnen delen?

Of bestaat deze al ergens?

Weergaven: 450

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Beste Daniëlle,

 

Ik overleg met Marco Klerks, mijn mede-redacteur over het inrichten van een aparte groep.

Er is al wat geschreven op BREED, bijvoorbeeld deze bijdrage. Trefwoorden om te zoeken zijn jeugdzorg, visd, corv.

 

We komen hierop terug.

 

Met vr. groet

 

Yvonne Welings

Ok, bedankt.

Ook voor de tip mbt de trefwoorden.

Yvonne en Danielle, ik vind het helemaal geen slecht idee! Ik heb alvast een groep opgericht. Ik moet nog het e.e.a. aan content erin zetten, maar ik ga nu eerst even iets eten. ;-)

 

Overigens is het uiteraard wel belangrijk dat we met z'n allen op BREED ervoor zorgen dat er ook daadwerkelijk bijdragen worden geplaatst in de groep! Deel je ideeën, meningen, kennis en ervaring!

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden