Ik ben voornemens om de volgende groepen te sluiten en te verwijderen:

 

De overige groepen wil updaten zoals ik dat zojuist heb gedaan bij Selectie en Waardering. Daarna wil kijken of er nog groepen bij kunnen rondom populaire thema's als social media, de elektronische handtekening, open data, WOB en transparantie, standaarden en normen, etc.

 

Ik twijfel er nog over of ik de discussie-functionaliteit in alle groepen uit zal zetten, zodat alle discussies op de homepage komen.

 

Wat vinden jullie van dit alles?

 

Weergaven: 332

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik zou vooral de discussie-functionaliteit niet uitzetten, omdat je dan het voordeel van RSS (en eventueel tweets) mist. Zie bijvoorbeeld de groep "Vacaturebank" bij Archief 2.0: iedere vacature wordt als nieuwe discussie toegevoegd en via rss of twitter kun je er dan voor kiezen om enkel die specifieke groep te volgen.

Verder weet ik niet of de "inleidingen" niet veel te lang en uitgebreid zijn (waardoor ze op mij erg controlerend en sturend overkomen), maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik ben het eens met Ingmar dat ik de discussie functionaliteit niet uit zou zetten. Verder vind ik het een goed idee om die groepen te sluiten die je genoemd hebt en nieuwe aan te maken over de meer actuele onderwerpen (zoals je die al genoemd hebt)

 

Goed bezig!

he Marco,

 

Leuk hoe je dat hebt gedaan met de groep selectie en waardering. Wat mij betreft mogen de knoppen blogs e.d. naar boven en de inleiding vind ik ook wat aan de uitgebreide kant. Hoewel ik geen liefhebber ben van al die groepen, informatie raakt versnipperd,  ben ik toch een nieuwe groep gestart cloud en open data om daar de informatie op dat gebied uit te wisselen.

Ik zou zelf geen aparte WOB-groep starten, maar liever een over wet- en regelgeving, incl. de  geliefde archiefwet ???

En wellicht kunnen we iets bedenken voor de baseline ?

 

Fijn weekend,

 

Yvonne

Bedankt voor alle reacties!

 

Ik heb de inleiding weggehaald en laat de discussies staan. Ik ben het helemaal eens met jullie reacties. Met name de presentatie waar Ton naar linkt, vind ik heel duidelijk en inspirerend in deze.

 

Ik zet de vacatures op mijn todo-lijstje. Ik heb nog nooit stil gestaan bij de RSS-functionaliteit hiervoor, dus daar moeten we een mooie invulling voor zien te vinden. Dank Ingmar!

 

Yvonne, vind je het erg als ik cloud en open data opsplits in twee groepen? Ik heb hierover ook op Twitter gediscussieerd en de onderwerpen staan redelijk los van elkaar.

 

Wat betreft de Baseline heb ik gesproken met KING. Zij werken momenteel aan een eigen forum. Ik probeer ze nog ervan te overtuigen om de samenwerking op te zoeken met bestaande fora zoals BREED, Archief 2.0 en Het Nieuwe DIV, maar of dat lukt...

Yvonne, vind je het erg als ik cloud en open data opsplits in twee groepen? Ik heb hierover ook op Twitter gediscussieerd en de onderwerpen staan redelijk los van elkaar.

@Marco, helemaal niet erg. Ik twijfelde ook al om het onder een noemer in gebruik te nemen, maar eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan al die verschillende groepen, vandaar dat ik het onder een noemer heb geplaatst.

Kan je er ook weer van die buttons bij maken ?

Antwoorden op discussie

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden