Forumdiscussies (1,880)

Weergegeven discussies

Verzegelen van documenten, hoe doe je dat in het digitale tijdperk ?

Richtlijnen van BZK BZK heeft een aantal jaren geleden de handreiking burgmeesters gepubliceerd over hoe om te gaan met benoeming, herbenoe…

Begonnen door Yvonne WelingsLaatste antwoord

Discussies Antwoorden Recente activiteiten

Bewaartermijn grafrechten

Volgens de I-navigator is voor bepaling van de bewaartermijn van verlening van grafrechten resultaat 11.1.2 (Selectielijst 2020) van toepas…

Begonnen door John Derickx

8 3 uur geleden
Antwoord van John Derickx

You Force en archivering

Hallo, We zijn bezig met het inrichten van de HRM applicatie You Force, waaronder de archivering van de personeelsdossiers/werkprocessen. Z…

Begonnen door Peter Schrumpf

12 gisteren
Antwoord van Wilma Paalvast-van den Berg

Wat te doen met Twitter oftewel X-berichten?

Einde gebruik X?  Overheden trekken zich terug van X (voorheen Twitter) vanwege verschillende zorgen over het platform. Een belangrijke red…

Begonnen door Yvonne Welings

1 gisteren
Antwoord van Yvonne Welings

Transitie zaaksystemen?

De gemeente 's-Hertogenbosch stapt over van een zaaksysteem naar een platform, zo hoorden we tijdens de studiemiddag over kwaliteitssysteme…

2 14 Nov

Hulp gezocht: Enquête uit België - best practices E-depot

Hulp gezocht: Enquête uit België - best practices E-depot Ik deel dit bericht namens onze zuiderburen:    Graag pols ik of jullie bereid…

Begonnen door Kirsten van Opijnen

1 11 Nov
Antwoord van Hans Mannaert

Bewaartermijn logging BIO2

In de meest recente selectielijst 2020 zijn termijnen opgenomen voor logging. Logging-gegevens en de nieuwe gemeentelijke selectielijst - B…

0 7 Nov

Nieuwe Archiefwet naar 2026

De verwachte inwerkingtreding van de nieuwe Archiefwet is wederom verschoven (bron). Dit keer naar 1 januari 2026. Wat vinden we daarvan?

Begonnen door Marco Klerks

15 5 Nov

Archiveren van gegevens in Topdesk

Hoi allen, Bij Tilburg zijn we druk bezig met het opzetten van informatiebeheer in de huidige gebruikte applicaties. Een van de applicatie…

Begonnen door Wouter Verdaas

13 5 Nov
Antwoord van Wouter Verdaas

Waarom de elektronische handtekening een risico is voor duurzame toegankelijkheid... (en wat doen we er aan?)

Ik ben bezig om een stukje beleid op te stellen voor de elektronische ondertekening van documenten in gemeente Rotterdam. De aanleiding hie…

Begonnen door Marco Klerks

7 4 Nov

Gekwalificeerde elektronische handtekening

Van mijn collega kreeg ik de volgende vragen voorgelegd: Een document is digitaal ondertekend en gearchiveerd. Hoe geldig is deze ondertek…

Begonnen door Bert Brons

7 4 Nov

RSS

© 2024   Gemaakt door Marco Klerks.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden